Més informació [ Detall d'activitat

 
REC0030425   Com parlar als nens i adolescents perquè escoltin i com escoltar perquè parlin
2019-2020   Curs telemàtic (en línia asíncron). Internivells: Ed. Infantil-Primària-Secundària
  
   6/7/2020 - 31/7/2020 (20 hores) de h a h
   VT Curs a distància
   _ (A distància) 
  
Format   En línia
Sincronicitat    Asíncron
Organització   Grup d'ensenyants de l'Urgell-Segarra
  
  
  
  
Cost matrícula (Euros)   30
  
Descripció i   Metodologia:   Explorarem durant 7 sessions online les eines de comunicació basades amb el respecte i l'amor incondicional.
Són una oportunitat de crear un món millor començant des de nosaltres mateixes/os i el nostre dia a dia als centres on acompanyem els infants i els adolescents i a les nostres llars.
Crearem un clima de confiança on explorar-nos i sortir renovats dels tallers. Les lectures dels llibres de Adele Faber i Elaine Mazlish ens reforçaran el que hem après i completaran el número d’hores de destinació al curs. També completarà el curs les anotacions que es faran al quadern de treball individualment i que es compartiran amb el grup.
Les experiències dels pares i mares recollides als llibres "Com parlar als nens per a que escoltin i com escoltar per a que parlin" i "Padres liberados, hijos liberados" així com el llibre “Como escuchar para que los hijos estudien” ens faran sentir acompanyats i acompanyades en el procés que viurem a les trobades virtuals. La posada en pràctica de les eines de comunicació respectuosa que tractarem no sorgirà d'una teorització mental sinó de les experiències i deduccions que viurem de forma natural.
Es tracta de llibres best sellers mundials que serveixen per igual a pares i mares com a mestres ja que es basen en la nostra actitud.
La filosofia dels tallers es basa en Carl Rogers, un dels teòrics més rellevants de la no-directivitat. El psicòleg infantil Haim Ginot fou qui va anar acompanyant a un grup de pares i mares a millorar les seves relacions amb els seus fills i filles, des de la visió de confiança plena en el desenvolupament de cada ésser humà. D'aquí sorgiren els tallers "Com parlar" D'igual forma el facilitador o facilitadora del grup adopta la mateixa actitud d'escolta per entendre i no per respondre. Es posiciona al costat de les persones, ni davant ni obrint temes ni camí. També te la missió d'identificar i reconèixer les emocions, posar-los-hi nom i reflectint-les.
  
Objectius   • Aprendre a relacionar-te amb els alumnes i fills de manera pacífica.
• Crear harmonia en la teva aula i la teva llar.
• Sentir que exercites la teva responsabilitat d’adult sense danyar.
• Sentir-te tranquil·la i no culpar-te quan expresses els teus límits personals als infants i adolescents.
• Aprendre a expressar els teus límits clars i sense traves.
• Ensenyar a relacionar-se amb els altres de manera respectuosa.
• Aprendre autocontrol dels teus sentiments desagradables i dir el que t’agrada i el que no sense ferir.
• Resoldre conflictes familiars de manera pacífica (rabietes, discussions, enfrontaments, conductes que no t’agraden)
• Promoure que els nens i adolescents se sentin segurs i validats i augmentin la confiança en ells mateixos i en tu.
• Crear relacions estretes i plenes de confiança recíproca.
  
Continguts   ·L’experiència de confiança i placidesa de ser acollits en el procés individual i col·lectiu, a través de sentir-nos plenament escoltats i acompanyats sense judici ni consells.
• La confrontació amb els sentiments i com acompanyar-los.
• Les eines de comunicació per propiciar la col·laboració.
• La descoberta de com sentim rebre càstigs i les alternatives a ells.
• Eines per estimular l’autonomia.
• L'elogi i les seves repercussions.
• L’elogi descriptiu.
• El foment de l'autoestima pròpia i la del nen/a, adolescent…
• La consciència de com ens afecten les etiquetes i com podem fugir de posar-ne.
• L’exposició de casos propis i la facilitació de la resolució d’aquests a través de compartir el nostre cas amb el grup.
=Material necessari
• Quadern de treball “Com hem de parlar perquè els fills escolti”
• Llibres: (Adele Faber & Elaine Mazlish)
-"Com hem de parlar perquè els fills escoltin i com escoltar perquè els fills parlin"
-"Padres liberados, hijos liberados"
-“Como escuchar para que sus hijos estudien” (Opcional però aconsellable)
• Ordinador, webcam i connexió a internet per poder participar a les videoconferències del curs)
  
Formador/a   Marta Forn Aylón
  
Avaluació   • Exercici de les activitats del quadern de treball.
• Compartir reflexions sobre els casos dels llibres proposats.
• Exposar casos personals al grup.
• Participar en les dinàmiques que es proposen.
  
Requisits de  certificació   S'ha de participar a un mínim del 80% de les videoconferències i realitzar les activitats proposades d'una manera satisfactòria
  
E-mail   geus@mrp.cat
  
  


Activitat reconeguda en resolució de data 29/05/2020 pel Departament d'Educació en virtut de l'Ordre ENS/248/2012 (DOGC 6205 de 3 de setembre de 2012).